Valahányszor egy új tanév kezdődik, számos feladattal találják szemben magukat a kisgyermekes szülők, s maguk az iskolások is. Meg kell venni a tanszereket, fel kell készülni az új, szorítottabb napirendre, megváltozik az időbeosztás, a nyári hancúrozást részben felváltja a fegyelmezettséget elváró tanulás.
A gyermekeket az iskolai időszak alatt rengeteg feszültség érheti, pl.:
– nem tud korán felkelni
– fél az osztálytársaktól
– fél a szerepléstől
– nem bízik magában
– kinevetik az osztálytársak
– retteg a tanártól
– megbüntetik, mert valamit nem értett meg
– folyamatosan fáradt, nincs elég energiája
– szorong, fél a dolgozatoktól, megmérettetésektől
– megérzi, hogy a szülők is feszültebbek, mint nyáron
Amennyiben ezeket a feszültségforrásokat nem dolgozzák fel a gyerekek, azok a további iskolai teljesítményükre, sőt, még felnőttkorukra is kihathatnak. Egy gyermeki lélek igen képlékeny, tanulékony, így mind a jó, mind a rossz dolgok képesek rögzülni.
Természetesen nem minden gyermeket ér életre szóló stressz az iskolában, vagy nem minden gyereknél kerül előtérbe egy korábbi sérülés. Ezek a sérülések a kineziológia szempontjából generációs blokkok, illetve fogantatástól a jelenkorig terjedő időszak függvényében alakulnak ki, s okozhatnak problémát a jelenkorban, így akár az iskolai teljesítményben is.
Szülőként sokan önmagukat hibáztatják, ha egy gyereknek például nem megy a dolgozatírás, nem tudják, hogy miért nem képes jól teljesíteni, hiszen otthon mindent tudott a gyerek, mégis sorra rontja el a teszteket. Nos, ilyen, és ehhez hasonló esetekben egy-egy korábbi stressz kapcsol be újra és újra. Ez a helyzet nem a tananyagról, s nem a gyermek tanulatlanságáról szól, hanem a gyermekben lévő blokkokról, melyet jelen példában a dolgozatírás során bekapcsoló stressz vált ki. Ez a feszültség, a gyermekben számos testi, fizikai megnyilvánulást is okozhat: kipirosodik, izzad, hasmenése lesz, nehezen tud nyelni, összeszorul a torka, remeg a keze és teljesen leblokkol a teher alatt, mert fél tőle, feszültséget okoz számára. Ennek eredendő oka, gyökere egy-egy korábbi eseményben kereshető, lehet az pl. egy korábbi olyan esemény, amelynek nagy tétje volt, s a gyermek -legalábbis az ő érzéseiben- nem tudott megfelelően helytállni, de visszavezethető magzati, vagy akár generációs problémákra is.
A kineziológia, mely számos pedagógiai, pszichológiai elemet is tartalmazó, speciális stresszoldó technika, abban tud segíteni, hogy ezeket a blokkokat fel tudjuk oldani, és más érzelemmel tudja a gyermek-jelen példa szerint- megírni azt a dolgozatot. A kineziológiai oldás során számos „házi feladatot” kap a gyermek, mely során megtanul olyan önkezelő, stresszoldó technikákat is, amik a mindennapi rutinjává válhatnak, segítve a kezelés hatékonyságát.
Összefoglalva: az iskolai nehézségeket nem tudjuk megváltoztatni, viszont kineziológiával azon lehet segíteni, hogy a gyermek, s szülő érzelmeire ne hasson ki negatívan a tanév, hogy a feladatokat könnyebben meg tudják oldani és az egész család számára boldog legyen az iskolai időszak.
Ha szükséged van segítségre, keress bizalommal.